Išči po točkah

Začetek: Sabadini

Konec: Brda

Razdalja: 197 km Čas hoje: 59 ur 20 minut Zahtevnost: Lahka pot Označenost: Ni označeno!

Opis

višina: 224 m Sabadini

0.8 km, 20 minut Sabadini - Marezige

višina: 283 m Marezige

2.1 km, 30 minut Marezige - Kavaliči

Opis: Opomba: odsek je v osnovi opisan v nasprotno smer poteka, zato je potrebno to upoštevati pri navodilih

Na slemenu desno po cesti proti sv. Antonu. Ko prideš do smetišča, ki ga sanirajo, zaviješ levo (markacija E6 plus slišiš lajanje psov v obalnem zavetišču, ki je cca 200 m oddaljeno in mimo katerega moraš).

Asfaltna pot se hitro prevesi navzdol v Kocjančiče. Potem gre po pobočju hriba do naselja Dolani. Ko prideš na glavno cesto, po 30 metrih levo (je markacija). Ampak potem se markacije izgubijo in moraš po občutku proti Marezigam. Po daljšem spustu po razriti poljski poti prideš na asfaltno križišče in od tam naprej do Strunjana so praktično napotki iz knjižice plus cestne oznake!

V gostilni v Pomjanu (pazi, ko greš navzdol po cesti in si pri cerkvi, zaviješ ostro levo, oznako za gostilno vidi tisti, ki gre po cesti gor!) so prijazni, čeprav imajo odprto popoldan. Imajo žig! In lastnik je protestiral, ker kljub predlogom, da bi jim uredili skrinjico na zidu gostilne, tega nihce ne stori!

višina: 243 m Kavaliči

Ni opisa
3.8 km, 1 ura 10 minut Kavaliči - Mohoreče (razpotje)

višina: 342 m Mohoreče (razpotje)

1.6 km, 20 minut Mohoreče (razpotje) - Ivačevec

višina: 223 m Ivačevec

1.8 km, 20 minut Ivačevec - Rižana

višina: 55 m Rižana

0.8 km, 30 minut Rižana - Rožar

višina: 166 m Rožar

Ni opisa
1.7 km, 30 minut Rožar - Škrljevica (razpotje)

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 0 m Škrljevica (razpotje)

0.8 km, 20 minut Škrljevica (razpotje) - Podgorci

višina: 270 m Podgorci

Opis:

Nadaljujemo do bližnje lokalne ceste Plavje-Tinjan. Smo tik pod vrhom Tinjanskega hriba z RTV pretvornikom.

višina: 0 m Podgorci (razpotje)

3.9 km, 50 minut Tinjanski hrib (razpotje) - Plavje

1.5 km, 30 minut Žlebi - Jama Vilenica

višina: 420 m Jama Vilenica

Ni opisa

višina: 514 m Široki vrh (Kislica)

3.2 km, 50 minut Široki vrh (Kislica) - Sežana

1.9 km, 30 minut Lokavšček - Paljki

višina: 170 m Paljki

Ni opisa
4.1 km, 1 ura 40 minut Paljki - Mačji kot (razpotje)

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 540 m Mačji kot (razpotje)

Ni opisa
2.4 km, 1 ura 10 minut Mačji kot (razpotje) - Predmeja (V grapi)

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 880 m Predmeja (V grapi)

Predmeja, 848 m, 363 preb., je razloženo naselje, razpotegnjeno 3 km v dolžino in 1 km v širino ob regionalni cesti Col—Lokve. Ime kraja je nastalo iz besede »meja«, kot domačini imenujejo gozd; Predmeja je torej kraj pred gozdom. Na Predmeji, ki stoji ob robu Trnovske planote, večkrat piha močna burja; zato so gradili hiše v zavetnih legah. Naselje ima kar devet zaselkov. V središču kraja je velika stavba, nekdanji hotel, v kateri sta trgovina in gostišče. Na bližnji vzepiti stoji nova cerkvica sv. Družine. Nad zaselkom Dolina, 10 min od gostilne proti Colu, je grobnica s spomenikom; v njej je pokopanih 367 borcev NOV, padlih na tem območju.

višina: 973 m Volkova bajta (razpotje)

višina: 1220 m Preval Strgarija

Od Iztokove koče se po gozdni poti zložno spustimo do 5 min oddaljenega prevala Strgarija, kjer je križišče gozdnih cest.

višina: 1274 m Iztokova koča pod Golaki
Planinska postojanka:

Koča stoji sredi gozda malo nad gozdno cesto čez preval Strgarija na jugozahodni strani Malega Golaka, najvišjega vrha Trnovskega gozda. Zgradilo jo je PD Ajdovščina; odprlo jo je 10. septembra 1950. Poimenovali so jo po Ivanu Turšiču-Iztoku (1922-1944), komandantu 30. divizije NOV Slovenije, ki je padel med nemško ofenzivo v bližini Lokev. Koča je odprta od četrtka do nedelje, če je dostopna. Postrežejo s hrano, toplimi napitki in pijačami. V gostinskem prostoru je 25 sedežev, na skupnem ležišču pa 15 ležišč, priporočajo spalne vreče; voda kapnica; gostinski prostor ogrevajo s pečjo.

Tu se pot obrne proti j. Po jz. robu Malega Golaka, poraslem z bukovim gozdom, se precej strmo spuščamo. Ponekod se odpre pogled čez osrednji gozdnati predel planote na Čaven na nasprotni strani. Pot se zvija po čedalje bolj kamnitem kraškem svetu in preide z roba na strmo j. pobočje, poraslo s smrekovim gozdom. Ko se pot zravna, zagledamo med drevjem na desni Iztokovo kočo.

Z Malega Golaka do Iztokove koče je 30 minut.

višina: 1429 m Mali Golak (razpotje)

0.4 km, 10 minut Mali Golak (razpotje) - Veliki Golak

Z vrha Malega Golaka se spustimo po z. grebenu med rušjem in nizkim bukovjem na bližnje malo travnato sedlo Senožetca, ki povezuje Mali Golak s sosednjim malo nižjim vrhom.

višina: 1493 m Veliki Golak
Vrh:

Mali Golak (1495 m) je najvišji vrh gorovja Golaki in Trnovskega gozda. Nenavadno je, da je 15 m višji od Velikega. Gozdna meja sega do višine okrog 1400 m, nad njo raste rušje, ki na kamnitem svetu daje vrhovom goli videz. Domačini so prepričani, da so bile nekdaj na Golakih planine. Ime Veliki in Mali Golak naj bi vrhova dobila po velikosti nekdanjih planin, zaradi tega lahko razumemo, da je Mali višji od Velikega. Na zemljevidih je prišlo do napake in namesto Malega Golaka piše Veliki Golak.

Z vrha je izredno lep razgled na vse strani, zlasti na širno gozdnato Trnovsko planoto. Na s. se za bližnjim Idrijskim in Čerkljanskim hribovjem dvigajo Julijci s Spodnjimi Bohinjskimi gorami v ospredju in Triglavom. Proti v. se za Trnovsko planoto kažejo Hrušica, Javorniki, Krim ter v ozadju Kamniške Alpe in Posavsko hribovje. Na jv. strani vidimo v daljavi Snežnik in vrhove v Gorskem Kotarju. Na j. in jz. seže pogled od Vremščice in Slavnika prek Krasa do Furlanske nižine; za Krasom vidimo ob lepem vremenu tudi Tržaški zaliv. Na z. se za Banjšicami in Kambreškim pogorjem vidijo v daljavi Dolomiti.

Na vrhu je skrinjica z vpisno knjigo. Žig je pritrjen na kovinskem roču. PD Ajdovščina.

Mali Golak je najvišji od Golakov. Imena ni dobil zato, ker naj bi bil najmanjši ampak, ker je imel najmanjšo planino. Na zemljevidih je prišlo do napake in namesto Malega Golaka piše Veliki Golak. Sicer pa je z vrha lep razgled na vso Slovenijo. Lepo se vidi Triglav in velik del Julijskih Alp. Tudi Karavanke in Kamniške Alpe se vidijo. Pod nami pa Primorska s svojim morjem. Vrh ima vpisno knjigo in žig.

1 km, 20 minut Veliki Golak - Srednji Golak

S Srednjega Golaka se pot spusti po z. grebenu, poraščenem z nizkim bukovjem in vrbovjem, do velike vrtače ter po njeni levi strani do sedla med Srednjim in Malim Golakom. Precej strma pot po v. robu, sprva po gozdu, potem po kamnitem svetu, poraslem z ruševjem, pripelje na Mali Golak. S Srednjega na Mali Golak smo hodili 45 minut.

Od gozdne ceste v bližini razpotja, kjer SPP zapusti cesto, je do vrha Malega Golaka 2 h, z Mrzle Rupe pa 3 h 15.

višina: 1479 m Srednji Golak

7.4 km, 1 ura 50 minut Srednji Golak - Mrzla Rupa

Ko smo mimo bližnje velike kmetije Omevnikar, je novo razpotje: zgornja gozdna cesta pelje na Krekovše, po spodnji lokalni nadaljujemo našo pot. Na desno se odpre pogled na globoko grapo Trebuščice z raztresenimi zaselki Gorenje Trebuše v grapi in po pobočjih na s. strani grape. Na j. strani grape se dviga obraščen skalnati greben Zelenega roba. Česta se rahlo spušča po smrekovem gozdu; po 15 min od Omevnikarja je na levi strani ceste kamnolom. Od tod naprej se cesta zložno dviga po jz. gozdnatem pobočju Slemena (1121 m) nad zatrepom grape z izvirom Trebuščice. Po tričetrt ure z Mrzle Rupe pridemo do Hudega Polja (1044 m), kjer se na levo odcepi gozdna cesta proti partizanski bolnici Pavli (do tja 1 h) in naprej na Krekovše. Spomenik ob razpotju spominja na bolnico, ki je delovala od leta 1943 do osvoboditve; v njej se je zdravilo nad 1000 ranjenih borcev. Ime je dobila po zdravnici dr. Pavli Jerina — Lah.

Od spomenika se cesta zložno dviga po hrbtu z bukovim gozdom med grapama Trebuščice na desni in Belce na levi. Večkrat se odpre lep pogled proti Gorenji Trebuši in naprej proti dolini Idrijce, Kaninskemu pogorju, Krnu, Spodnjim Bohinjskim goram in Triglavu. Česta se bliža skalnatemu grebenu pred nami. Po 30 min od spomenika pridemo do razpotja: desna lokalna cesta pelje skozi Smrekovo Drago na Lokve, leva gozdna cesta pa na Poslušanje, gozdni predel pod s. robom Trnovskega gozda. Kažipot pokaže pot na Golake.

Z razpotja napravimo nekaj korakov po gozdni cesti, potem pa skrenemo po slabem gozdnem kolovozu proti j. Obdaja nas kamnit kraški svet z vrtačami, poraščen z redkimi smrekami in bukvami. Kolovoz sprva valovi, kmalu pa se precej strmo vzpne v s. gozdnato pobočje Golakov in postane pot. Ko pridemo po 20 min na rob, se lepa pot zvije proti bližnjemu sedlu pred nami. S sedla pelje pot po zakraselem svetu naravnost proti j. Po levi strani zaobide kraško kotanjo, na njeni j. strani pa se obrne proti z., kjer se nam pokaže gozdnati Veliki Golak (1480 m). Lepa pot se potem v ključih zvije po j. kamnitem gozdnatem pobočju hrbta na s. strani planote in pripelje na njegov rob. Nekaj minut gremo po valovitem robu, potem pa se spustimo na preval med Velikim Golakom na levi in Srednjim Golakom (1480 m) pred nami. Od gozdne ceste do prevala smo hodili 1 h. Po v. grebenu se v 15 min povzpnemo na Srednji Golak; čez kratek skalnati skok nad sedlom si pomagamo z rokami. Z vrha zagledamo na z. strani Mali Golak.

višina: 913 m Mrzla Rupa

Mrzla Rupa, 933 m, je zaselek samotnih kmetij na slemenu nad izvirom Idrijce na v. in gornjim delom doline Trebuščice na jz. Zaselek je del naselja Vojsko. Na Mrzli Rupi je pri kapelici razpotje cest v Idrijo, Gorenjo Trebušo in na Lokve. Tukaj so našli sledove strelnih jarkov in utrdb z benečanskim orožjem iz začetka 1o. stol., ko so se Benečani bojevali s Habsburžani za oblast nad idrijskim rudnikom. Pod Mrzlo Rupo izvira Idrijca; 3 km navzdol so že konec 16. stol. stale lesene klavže (visoke vodne pregrade), ki so jih leta 1772 nadomestili s kamnitimi. Po Idrijci so vse do leta 1926 plavili les v Idrijo. Ob Idrijci in njenih pritokih je bilo še več klavž; nekatere so v zadnjem času obnovili kot pomembne slovenske tehniške spomenike.

1 km, 20 minut Mrzla Rupa - Pustota

S Pustote nadaljujemo pot po ravni cesti proti 15 min oddaljenemu zaselku Mrzla Rupa. Z Vojskega do Mrzle Rupe je 1 h.

S cestnega razpotja pri kapelici gremo po cesti, ki pelje na Hudo Polje in na Lokve.

višina: 922 m Pustota

Ni opisa
1.3 km, 40 minut Pustota - Kotlar (razpotje)

Pri transformatorju zapustimo cesto, ki naredi velik ovinek, in zavijemo levo po poti v gozd. To je nekdanja cesta, ki se zložno vzpenja na rob, od tam pa se po bukovem gozdu spusti na plano s počitniško hišico na desni. Pod njo pridemo spet na cesto in po njej na cestno križišče na Pustoti (924 m). Od cerkve na Vojskem je 45 min. Z leve pripelje cesta iz Idrije, naravnost gre na Mrzlo Rupo, TV pa zavije po cesti na desno.

Na Pustoti stoji spomenik padlim kurirjem kurirske postaje P-6, ki je imela sedež na območju Mrzle Rupe. Spomenik simbolično prikazuje kurirske zveze na tem območju, na bronasti plošči pa razberemo, da je bila P-6 ustanovljena 31. decembra 1942 in da je delovala do 9. septembra 1943. Vse do osvoboditve je bila potem na tem kraju javka med postajami P-5, P-7 in P-8. Na plošči je ohranjen spomin na kurirje Ivana Kokošarja, Miroslava Šuligoja in Oskarja Žižmonda, ki so padli pri opravljanju kurirskih nalog. Prvi komandir postaje je bil Viktor Carl - Jurko iz Gorenje Trebuše, zveze s P-5 na Brinovem griču in P-7 pri Gorenji Trebuši pa je vzdrževalo šest kurirjev.

višina: 1080 m Kotlar (razpotje)

1 km, 20 minut Kotlar (razpotje) - Jelenji vrh

višina: 1146 m Jelenji vrh

Ni opisa
5.4 km, 1 ura 30 minut Jelenji vrh - Medved (razpotje)

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 1087 m Medved (razpotje)

Ni opisa
14.3 km, 4 ure 10 minut Medved (razpotje) - Burja (razpotje)

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 728 m Burja (razpotje)

0.9 km, 10 minut Burja (razpotje) - Jagršče

višina: 653 m Jagršče

4.4 km, 1 ura 30 minut Jagršče - Šebrelje

višina: 627 m Šebrelje

2.9 km, 40 minut Šebrelje - Čepala

višina: 441 m Čepala

Ni opisa
1.3 km, 10 minut Čepala - Sv. Kocijan (razpotje)

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 239 m Sv. Kocijan (razpotje)

0.6 km, 10 minut Sv. Kocijan (razpotje) - Reka

višina: 253 m Reka

3.3 km, 1 ura 40 minut Reka - Rodne

višina: 695 m Rodne

Ni opisa
5 km, 2 uri 10 minut Rodne - Kojca (razpotje)

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 1172 m Kojca (razpotje)

2.2 km, 30 minut Kojca (razpotje) - Zakojca

1.8 km, 1 ura 20 minut Grantarski gozd - Špičasta kupa

višina: 1658 m Špičasta kupa

Ni opisa

višina: 1870 m Rodica (razpotje)

1.8 km, 30 minut Rodica (razpotje) - Čez Suho

S prevala Čez Suho gremo po širokem travnatem hrbtu nad planino Lepa Suha zložno navzgor proti Rodici, ki jo imamo ves čas pred seboj. Sredi pobočja je ob poti napis "Voda" s puščico, ki pokaže k razpadajoči betonski cisterni ob ostankih nekdanje obmejne stražnice, v kateri pa najdemo le smetišče. S hrbta pridemo na ravno sleme, odkoder vidimo košček Bohinjskega jezera, Ribčev Laz, Staro Fužino, Srednjo vas in druge kraje v Bohinjski dolini. S slemena sledi kratek spust do vznožja Rodice, potem pa se pot enakomerno dviga po j. pobočju proti v. Ko dosežemo malo sedlo v jz. grebenu Rodice, se pot obrne proti sv. Malo pod vrhom pride po j. pobočju markirana pot iz Ruta in iz Stržišča.

višina: 1769 m Čez Suho

Od Hudičevega mostu na planino Blatce (839 m) vodi označena in uhojena steza

višina: 888 m Planina Blatce

Ni opisa
3.1 km, 1 ura 10 minut Planina Blatce - Lom (razpotje)

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 1094 m Lom (razpotje)

Planinska postojanka:

Koča stoji na spodnjem delu prostrane planine Uskovnice, ki je jugovzhodni del planote Pokljuka nad Gornjo Bohinjsko dolino in dolino Voje. V bližini koče so številni pastirski stani, preurejeni v počitniške hišice. Kočo je zgradilo PD Bohinj-Srednja vas in jo slovesno odprlo 10. julija 1955. Leta 1965 so kočo obnovili in povečali. Leta 1981 so jo v spomin na borce Jeseniško-Bohinjskega odreda, ki so se bojevali tudi na tem območju, poimenovali po tem odredu. Spomladi 1994 so koči dali ime, ki ga uporabljajo obiskovalci. Koča je odprta od začetka junija do sredine oktobra ter od novoletnih praznikov do konca zimskih počitnic. V dveh gostinskih prostorih je 100 sedežev, točilni pult; v 16 sobah je 36 postelj in dodatnih 28 postelj v depandansi (bivša sirarna); WC in umivalnica s toplo in mrzlo vodo v pritličju in nadstropju; gostinska prostora ogrevajo s pečmi, spalne pa s pečjo na hodniku; tekoča voda, elektrika.

višina: 1178 m Uskovnica

3.3 km, 1 ura 10 minut Uskovnica - Rudno polje

višina: 1344 m Rudno polje

Ni opisa

Pozimi ni dostopno z avtom

višina: 1409 m Planina Krasca

višina: 1627 m Blejska koča na Lipanci
Planinska postojanka:

Koča stoji na razgledni planini Lipanci na jugovzhodnem pobočju Lipanskega vrha v grebenu nad pokljuško planoto.

Prvo planinsko postojanko na Lipanci je PD Bled odprlo 6. junija 1951 v preurejeni pastirski koči. Leta 1976 so od blejskih kmetov kupili sosednjo pastirsko kočo ter jo predelali in povečali v prijetno planinsko postojanko; slovesno so jo izročili namenu 6. avgusta 1978.

Koča je odkar je v njej sedanji oskrbnik Jože Tomc odprta celo leto. V gostinskem prostoru je 30 sedežev, točilni pult, v klubskem prostoru pa je 45 sedežev; v 3 sobah je 12 postelj, na skupnem ležišču pa 36 ležišč; WC, umivalnica in prha s toplo in mrzlo vodo; gostinski prostor ogrevan s pečjo, v klubskem prostoru kmečka peč; tekoča voda, elektrika.

Foto: Žiga

višina: 1912 m Preval Lipanska vrata

Opis:

Na prevalu je razpotje: desna pot pelje k Blejski koči, leva na Debelo peč. S prevala gremo proti vzpetini Brda (2000 m).