Išči po točkah

Začetek: Mozirje

Konec: Andrejev dom na Slemenu

Razdalja: 15.1 km Čas hoje: 5 ur 40 minut Zahtevnost: Lahka pot Označenost: Označeno

Opis

višina: 331 m Mozirje

0.8 km, 10 minut Mozirje - Ljubija

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 341 m Ljubija

Ni opisa
5.6 km, 2 uri Ljubija - Presečnik (razpotje)

Opis: Opomba: odsek je v osnovi opisan v nasprotno smer poteka, zato je potrebno to upoštevati pri navodilih

Še posebej ko prideš na enem mestu iz gozda, moraš prečiti asfaltno cesto in naravnost mimo weekendov! Čeprav bi glede na znak na zadnjem drevesu preden stopiš na asfaltno cesto krenil levo!  Pa tudi potem markacije niso najboljše, tako da sem v Lepi Njivi zavil po cestni oznaki desno proti Mozirju. (Čeprav v knjižici piše, da bi moral zaviti levo, a sem oznake spregledal!)

višina: 610 m Presečnik (razpotje)

2.1 km, 30 minut Presečnik (razpotje) - Mostnar

Pot po gozdu (potem ko malo naprej od križišča zaviješ levo gor)  najprej med hišami nato po gozdu ni najbolje označena, zato je treba paziti.

višina: 430 m Mostnar

1 km, 20 minut Mostnar - Grebenšek

Ta odsek nima nobenega opisa.
višina: 461 m Grebenšek

Ni opisa
1.8 km, 40 minut Grebenšek - Turk (razpotje)

Levo  cca 2 km do gostilne Grebenšek. Ampak tudi tam imajo ob ponedeljkih zaprto!

višina: 560 m Turk (razpotje)

1.2 km, 40 minut Turk (razpotje) - Žlebnik

Žlebnikova domačija je zapisana v zgodovino NOB. Ko je XIV. divizija po srditih bojih na Paškem Kozjaku in Graški gori prebila sovražni obroč pri Ravnah nad Šoštanjem, se je odpravila proti Belim Vodam in Goltem. Del borcev s kulturniško skupino je počival pri Žlebniku in tam so jih presenetili Nemci. V nenadnem napadu je v tem kraju v bližini rodnega Šoštanja 22. februarja 1944 padel borec NOV, vodja kulturniške skupine XIV. divizije in pesnik Karel Destovnik - Kajuh, star komaj 22 let. Pri domačiji je skromen graniten spomenik v njegov spomin. Po osvoboditvi je bil razglašen za narodnega heroja.

Od spomenika gremo mimo gospodarskega poslopja navzdol po travniku do gozdne ceste v smeri proti pobočju Loma (884 m). Po dveh minutah hoje po cesti zavijemo desno na gozdno stezo, po kateri se v nekaj minutah spustimo v dolinico na j. strani travnika. Nato zavijemo levo v gozd. Pot se precej spušča po ozki grapi med dvema bregovoma, potem pa postane steza, ki se strmo vijuga po pobočju Loma v tesno dolino potoka Slanica. Po 30 min. od Žlebnika stopimo v bližini ruševin nekdanje Turkove domačije na gozdno cesto, ki se pri gostilni Grebenšek odcepi od ceste Šoštanj-Bele Vode proti Slemenu.

Po cesti gremo približno 100 m navzdol in čez mostiček, nato pa zavijemo desno na precej strm gozdni kolovoz. Pri mostičku se ločimo od E-6, saj se ta nadaljuje po dolini.

višina: 760 m Žlebnik

1.8 km, 1 ura Žlebnik - Kreže

Gremo po ravnem naravnost v bližnji gozd. Kolovoz se precej strmo spušča po gozdnatem pobočju. Po nekaj minutah zavijemo s kolovoza desno na stezo, ki kmalu postane lepa gozdna pot, na ostrem ovinku pa se priključi regionalni cesti Šoštanj-Črna na Koroškem. Od Andrejevega doma je 20 min. Na drugi strani ovinka se s ceste spustimo na gozdni kolovoz, ki pelje proti Žlebniku.

Ves čas hodimo po mešanem gozdu, zdaj navzdol, pa spet kratek čas po ravnem, dokler se po približno 10 min. od ceste ne znajdemo vrh precej strmega klanca. Po 10 min. spusta pridemo na planoto in tam že zagledamo Žlebnikovo domačijo, Šentvid pri Zavodnju 2, na drugem slemenu na v. strani cerkev v Zavodnju in v daljavi Pohorje. Od Andrejevega doma smo hodili 45 min.

višina: 1046 m Kreže

0.4 km, 10 minut Kreže - Orlov vrh

Strmo pobočje pada proti potoku Slanica. Sprejme nas smrekov gozd. Ko pridemo na plano, zavije kolovoz levo proti bližnji Orlovi domačiji.

višina: 1110 m Orlov vrh

0.4 km, 10 minut Orlov vrh - Andrejev dom na Slemenu

V dolini potoka Slanice se naši TV pridruži E-6. Od doma jo uberemo po ravnem kolovozu, vendar se začne kmalu spuščati po jv. pobočju Orlovega vrha (1109 m).

višina: 1089 m Andrejev dom na Slemenu
Planinska postojanka:

Dom stoji na prisojni jasi na severovzhodni strani vrha Sleme (1167 m) v slemenu, ki povezuje Uršljo goro s Smrekovcem.

Sleme se imenuje tudi bližnji preval, kjer se regionalna cesta Šoštanj-Črna prevesi s Štajerskega na Koroško. Dom so v letih 1951/52 zgradili na pobudo PD Šoštanj s prostovoljnim delom ljubiteljev gora in predvsem takratnih delavcev Tovarne usnja Šoštanj; slovesno so ga odprli 21. septembra 1952. Poimenovali so ga po Andreju Stegnarju (1906-1981), pobudniku gradnje doma, takratnem predsedniku PD Šoštanj in direktorju Tovarne usnja Šoštanj. Leta 1960 so začeli graditi depandanso, ki so jo odprli 16. julija 1961. Do leta 1975 je dom upravljalo PD Šoštanj, potem pa ga je prevzela Tovarna usnja, ki je dom obnovila in sodobno opremila, pozneje pa so uredili centralno ogrevanje, napeljali telefon in uredili okolico.

Dom je stalno odprt.V dveh gostinskih prostorih je 84 sedežev, točilni pult; pri mizah pred domom je 52 sedežev; v 15 sobah je 31 postelj, na treh skupnih ležiščih pa 52 ležišč; WC, umivalnica in prha s toplo in mrzlo vodo; centralno ogrevanje, tekoča voda, elektrika, telefon.