Išči po točkah

Opis

višina: 666 m Mejni prehod Radelj

Opis:

Start lepega nedeljskega jutra ob 08:05. Na prelaz me je pripeljal z avtom nečak Nejc. Sicer bi moral z vlakom do Maribora in nato z avtobusom do Radelj ob Dravi. In potem bi moral rešiti problem, kako priti od Radelj ob Dravi približno 5 km navzgor do mejnega prelaza Radelj!

Po cca 15 minut hoje navzdol po asfaltni cesti (prelaz Radelj=>Radlje ob Dravi) se odcepi pot levo strmo navzor. Ampak je dobro označeno.

Je pa “past”, ko se pride iz gozda na travnik. Na drevesu na levi, kjer je markacija z oznako, ki kaže levo, je treba zaviti desno navzdol po travniku!

višina: 615 m Žoher (razpotje)

Opis:

Na tabli ob vhodu v gostilno Žohar piše, da je odprta od 10. ure naprej, ampak je bila odprta že prej, tako da žig ni bil problem.

višina: 533 m Prelaz Radelj

2.9 km, 1 ura 30 minut Prelaz Radelj - Radlje ob Dravi

Opis:

Od gostilne se pot še dviga ca 10 minut, pri znaku pa se začne spuščati.

Vendar je treba biti pozoren, ker se cez nekaj časa pot odcepi levo, ampak je lepo označeno.

Ko se pride v Radlje ob Dravi med hiše, je treba kar naravnost do glavne ceste in po cesti levo do hotela. Ampak hotel ne nosi več imena Kozjak, sedaj je hotel Radlje.

višina: 366 m Radlje ob Dravi

2.7 km, 1 ura Radlje ob Dravi - Vuhred

Opis:

Ko stopiš iz hotela, greš po cesti desno ca 50 metrov, nato desno po cesti mimo stadiona. Odpre se ti pogled na smučišče na Kopah, ampak Partizanski dom je za slemenom hriba.

Znak, da je treba s ceste desno dol na most, je viden.

Ampak ko prideš čez most v Vuhred, najprej ni znaka, se je pač treba po intuiciji usmeriti, kamor kaže cestni smerokaz za Ribnico na Pohorju.

višina: 329 m Vuhred

Ni opisa
4.9 km, 2 uri 10 minut Vuhred - Sv. Anton (razpotje)

Opis:

Pred gostilno Lovec je treba obrniti na levo, po cca dvesto metrih med dvema hišama desno, tabla kaže, da je to smer za sv. Anton.

Preden se pot začne vzpenjati po gozdu, je čez travnik lep pogled na Radlje ob Dravi in Vuhred.

In nato se pot ves čas vzpenja (Vsaj eno uro hitre hoje!). Posamezne kmetije, ki jih knjižica opisuje, so lepo označene, glej primer.

Na desni se dobro vidi cerkev sv. Antona.

višina: 0 m Sv. Anton (razpotje)

Opis:

Ko greš mimo odcepa za cerkev sv. Antona se pot najprej spusti do hišne številke 108 (hiša ob cesti ima fasado iz brun oziroma je obita z deskami), po grobi oceni vsaj 100 višinskih metrov, ampak  v nadaljevanju  je do Partizanskega doma pot samo še neusmiljeno navzgor.

Smučišče na Kopah se že bolje vidi, a je še zelo daleč.

Ko se konča makadamska cesta (v knjižici piše kmetija Antonski Kopnik - tam je 920 m nadmorske višine!) je na desni znamenje, da je treba po gozdni poti naprej.

Ampak v gozdu je treba paziti na markacije, ker so redke. Pot je posuta z vejevjem, ki je ostalo od sekanja v gozdu. V bistvu se je treba držati ves čas desno po pobočju.

višina: 1160 m Kopnikov vrh (razpotje)

Ni opisa

Opis: Opomba: odsek je v osnovi opisan v nasprotno smer poteka, zato je potrebno to upoštevati pri navodilih

Partizanski dom na Kopah je poleti zaprt. In seveda tudi žiga ni! Kasneje sem po telefonu izvedel, da je žig v Grmovškovem domu (na levi malo pod domom je tabla, kjer piše, da je do Grmovškovega doma 45 min hoda po makadamski cesti).

Planinska postojanka:

Partizanski dom na Mali Kopi (1443 m) se nahaja ob vznožju Male Kope in nam v bližini ponuja krasen razgled na Mislinjsko in Dravsko dolino, če se povzpnemo malo višje, pa nas očara tudi Dravska dolina in obronki Avstrije. Nahaja se tik ob smučišču, od štirisedežnice Kaštivnik je oddaljen le 80 metrov. Partizanski dom je dostopen po cesti iz Slovenj Gradca, od koder je oddaljen 18 kilometrov, ali pa s štirisedežnico Kaštivnik iz Vuzeniške strani.

Na Mali Kopi se prvič srečamo z Evropsko peš potjo E-6, ki je speljana od Baltika do Jadrana.

Namestitev za 70 oseb v dvo ali večposteljnih sobah:

• 3 x dvoposteljna soba,
  • 3 x štiriposteljna soba,
  • 5 x šestposteljna soba,
  • 1 x osemposteljna soba,
  • 1 x desetposteljna soba.

Večina ležišč je nadstropnih (pogradi), nekaj je tudi zakonskih postelj. V vsaki sobi je umivalnik. Tuši in sanitarije so etažni, razen v dvoposteljnih sobah (zakonska postelja), kjer so sanitarije in tuš v sobi. Nekatere sobe imajo tudi balkon.

Lega: na nadmorski višini 1443 m, ob vznožju Male Kope.

Storitev: nočitev, nočitev z zajtrkom, polpenzion, polni penzion Velika zunanja terasa in dobra kulinarična ponudba vabita izletnike in smučarje. Veliko odprto zunanje igrišče pa je primerno za vse željne športa in razgibavanja v neokrnjeni naravi. Možnost igranja: rokomet, mali nogomet, košarka in odbojka. Recepcija Partizanskega doma je za vas dosegljiva na telefonski številki 02 82 800 20.

Za rezervacije pokličite na telefonsko številko 02 82 800 20 ali 051-638-323 ali pa nam pišite na partizanka@slovenjgradec.si

Opis:

Od Partizanskega  doma na Kopah greš cca 20 min (točno 2 km) navzdol po makadamski poti. Na desni je vidno znamenje, da je treba zaviti navzdol v gozd.

Ampak po cca 200 metrov strme poti navzdol smerokaz na drevesu lahko zapelje. Dejansko moraš zaviti levo ZA drevesom po stezi, ki je že zaraščena s travo!

Ko prideš iz gozda na asfaltno cesto, jo prečkaš, znak je korektno postavljen in dobro opazen. Za grobo orijentacijo: cesto Slovenj Gradec – Kopa prečkah na ca desetem kilometru iz Sloenj Gradca proti Kopam!

Ko je čez nekaj časa treba z makadamske poti zaviti desno v gozd, je najprej na desni kapelica potem je pa še znak!

V knjižici omenjena cerkev sv. Magdalene z lesenim zvonikom se lepo vidi s poti (ob poti je znak, da levo zavije pot k cerkvi!).

Potem ko greš mimo kmetije Perše pa zopet “past”. Najprej prideš iz gozda na makadamsko pot, a jo moraš prečiti in zaviti na stezo, zaraščeno s travo. Na to te opozori znak.

Ampak po kratki hoji skozi gozd prideš na travnik. Če pogledaš nazaj, vidiš znak. Ampak dejansko se oznake izgubijo. Jih kar ni več. In ni mi preostalo kot po občutku iti navzdol do Turiške vasi.

višina: 482 m Turiška vas

4.5 km, 1 ura 20 minut Turiška vas - Grad Vodriž

Opis:

Je pa na asfaltni cesti, kjer je znak da greš levo na Vodriž, mala past. Na drogu je znak, ki na hitro pomeni, da bi moral desno čez most! Pa moraš na levo!

V knjižici piše, da grad Vodriž obnavljajo. Ampak vse, kar se da opaziti, je tabla, da se kamenje z zidov kruši!

višina: 603 m Grad Vodriž

Opis:

Kmetijo Strgar so obnovili. Prekopali so cel hrib in seveda ko prideš iz gozda,  si izgubljen. A moraš hrabro mimo psa na dvorišču nove hiše in potem desno dol do križišča asfaltiranih cest kjer vidiš smerokaz.

Potem se pot vije (delno asfaltirana, delno makadamska) cca 7 km do Razborja. Pogled je res "lep", najprej skozi drevje vidiš samo obrise termoelektrarne Šoštanj, kmalu pa se v vsej veličini pokaže dolina s termoelektrarno, ki bruha dim. Pa čeprav je skoraj samo para, ni idilično, ampak socrealistično.

Preden prideš v Razbor je lepo označeno, kje moraš v gostlino Pečolar in po žig. A pozor: ob ponedeljkih je gostilna zaprta!

višina: 715 m Spodnji Razbor

Opis:

Z letališča se je treba vrniti ob letališki stezi na asfaltno cesto in nato desno. Ampak ko prideš do bivšega odpada si pred gradbiščem! In moraš ob znaku na kovinskem stebričku kar naravnost čez kupe zemlje do gozda (cca 300 m) in tam poiskati markacijo in nadaljevati skozi gozd.

višina: 882 m Sv. Danijel

5.8 km, 2 uri Sv. Danijel - Ciganija

Opis:

Pot vodi ves čas po cesti, ki je se vije po obronkih hribov.

višina: 1112 m Ciganija

1.7 km, 30 minut Ciganija - Spodnje Sleme

Opis:

S planote zavije precej ravna cesta v gozd proti Slemenu; odpre se pogled na globoko dolino potoka Velunja, na samotne kmetije v Zgornjem Razborju in na Šaleško dolino. Kmalu smo pri počitniškem domu termoelektrarne Šoštanj, tam pa zavijemo na zgornjo cesto (spodnja pelje v Črno) in po njej proti Slemenu. Nad cesto stoji nova cerkvica sv. Vida, zgrajena leta 1991. Smo že na območju hribovskega naselja Šentvid pri Zavodnju (800 - 1100 m). Ob tej cesti je stala cerkev sv. Vida, pri njej pa nekaj hiš; v boju Šercerjeve brigade z nemško vojsko, ki je bila utrjena na tem pomembnem prehodu iz Saleške v Mežiško dolino, so bile aprila 1945 porušene cerkev in okoliške hiše, ki jih po vojni niso obnovili. Kmalu stopimo na regionalno cesto Šoštanj - Črna na Koroškem. Ob cesti je tabla "Sleme 1080 m", ki označuje prelaz med Šaleško in Mežiško dolino.

višina: 1084 m Spodnje Sleme

Opis:

Po nekaj korakih po ravnem nas kažipot usmeri na desno po stranski cesti proti bližnjemu Andrejevemu domu.

višina: 1089 m Andrejev dom na Slemenu
Planinska postojanka:

Dom stoji na prisojni jasi na severovzhodni strani vrha Sleme (1167 m) v slemenu, ki povezuje Uršljo goro s Smrekovcem.

Sleme se imenuje tudi bližnji preval, kjer se regionalna cesta Šoštanj-Črna prevesi s Štajerskega na Koroško. Dom so v letih 1951/52 zgradili na pobudo PD Šoštanj s prostovoljnim delom ljubiteljev gora in predvsem takratnih delavcev Tovarne usnja Šoštanj; slovesno so ga odprli 21. septembra 1952. Poimenovali so ga po Andreju Stegnarju (1906-1981), pobudniku gradnje doma, takratnem predsedniku PD Šoštanj in direktorju Tovarne usnja Šoštanj. Leta 1960 so začeli graditi depandanso, ki so jo odprli 16. julija 1961. Do leta 1975 je dom upravljalo PD Šoštanj, potem pa ga je prevzela Tovarna usnja, ki je dom obnovila in sodobno opremila, pozneje pa so uredili centralno ogrevanje, napeljali telefon in uredili okolico.

Dom je stalno odprt.V dveh gostinskih prostorih je 84 sedežev, točilni pult; pri mizah pred domom je 52 sedežev; v 15 sobah je 31 postelj, na treh skupnih ležiščih pa 52 ležišč; WC, umivalnica in prha s toplo in mrzlo vodo; centralno ogrevanje, tekoča voda, elektrika, telefon.

test

Opis:

V dolini potoka Slanice se naši TV pridruži E-6. Od doma jo uberemo po ravnem kolovozu, vendar se začne kmalu spuščati po jv. pobočju Orlovega vrha (1109 m).

višina: 1110 m Orlov vrh

0.4 km, 10 minut Orlov vrh - Kreže

Opis:

Strmo pobočje pada proti potoku Slanica. Sprejme nas smrekov gozd. Ko pridemo na plano, zavije kolovoz levo proti bližnji Orlovi domačiji.

višina: 1046 m Kreže

1.8 km, 20 minut Kreže - Žlebnik

Opis:

Gremo po ravnem naravnost v bližnji gozd. Kolovoz se precej strmo spušča po gozdnatem pobočju. Po nekaj minutah zavijemo s kolovoza desno na stezo, ki kmalu postane lepa gozdna pot, na ostrem ovinku pa se priključi regionalni cesti Šoštanj-Črna na Koroškem. Od Andrejevega doma je 20 min. Na drugi strani ovinka se s ceste spustimo na gozdni kolovoz, ki pelje proti Žlebniku.

Ves čas hodimo po mešanem gozdu, zdaj navzdol, pa spet kratek čas po ravnem, dokler se po približno 10 min. od ceste ne znajdemo vrh precej strmega klanca. Po 10 min. spusta pridemo na planoto in tam že zagledamo Žlebnikovo domačijo, Šentvid pri Zavodnju 2, na drugem slemenu na v. strani cerkev v Zavodnju in v daljavi Pohorje. Od Andrejevega doma smo hodili 45 min.

višina: 760 m Žlebnik

Ni opisa
1.2 km, 20 minut Žlebnik - Turk (razpotje)

Opis:

Žlebnikova domačija je zapisana v zgodovino NOB. Ko je XIV. divizija po srditih bojih na Paškem Kozjaku in Graški gori prebila sovražni obroč pri Ravnah nad Šoštanjem, se je odpravila proti Belim Vodam in Goltem. Del borcev s kulturniško skupino je počival pri Žlebniku in tam so jih presenetili Nemci. V nenadnem napadu je v tem kraju v bližini rodnega Šoštanja 22. februarja 1944 padel borec NOV, vodja kulturniške skupine XIV. divizije in pesnik Karel Destovnik - Kajuh, star komaj 22 let. Pri domačiji je skromen graniten spomenik v njegov spomin. Po osvoboditvi je bil razglašen za narodnega heroja.

Od spomenika gremo mimo gospodarskega poslopja navzdol po travniku do gozdne ceste v smeri proti pobočju Loma (884 m). Po dveh minutah hoje po cesti zavijemo desno na gozdno stezo, po kateri se v nekaj minutah spustimo v dolinico na j. strani travnika. Nato zavijemo levo v gozd. Pot se precej spušča po ozki grapi med dvema bregovoma, potem pa postane steza, ki se strmo vijuga po pobočju Loma v tesno dolino potoka Slanica. Po 30 min. od Žlebnika stopimo v bližini ruševin nekdanje Turkove domačije na gozdno cesto, ki se pri gostilni Grebenšek odcepi od ceste Šoštanj-Bele Vode proti Slemenu.

Po cesti gremo približno 100 m navzdol in čez mostiček, nato pa zavijemo desno na precej strm gozdni kolovoz. Pri mostičku se ločimo od E-6, saj se ta nadaljuje po dolini.

višina: 560 m Turk (razpotje)

1.8 km, 30 minut Turk (razpotje) - Grebenšek

Opis:

Levo  cca 2 km do gostilne Grebenšek. Ampak tudi tam imajo ob ponedeljkih zaprto!

višina: 461 m Grebenšek

1 km, 20 minut Grebenšek - Mostnar

višina: 430 m Mostnar

Opis:

Pot po gozdu (potem ko malo naprej od križišča zaviješ levo gor)  najprej med hišami nato po gozdu ni najbolje označena, zato je treba paziti.

višina: 610 m Presečnik (razpotje)

5.6 km, 1 ura 20 minut Presečnik (razpotje) - Ljubija

Opis:

Še posebej ko prideš na enem mestu iz gozda, moraš prečiti asfaltno cesto in naravnost mimo weekendov! Čeprav bi glede na znak na zadnjem drevesu preden stopiš na asfaltno cesto krenil levo!  Pa tudi potem markacije niso najboljše, tako da sem v Lepi Njivi zavil po cestni oznaki desno proti Mozirju. (Čeprav v knjižici piše, da bi moral zaviti levo, a sem oznake spregledal!)

višina: 341 m Ljubija

0.8 km, 10 minut Ljubija - Mozirje

višina: 331 m Mozirje

Ni opisa
6.3 km, 2 uri 30 minut Mozirje - Dobrovlje (razpotje)

Opis:

Prvi problem v Mozirju je start. Če greš iz restavracije Gaj naprej (most čez Savinjo je za hrbtom) prideš najprej do table, kjer piše Loka.

Malo naprej je elektricni drog, kjer je markacija.

Ampak nato je križišce asfaltiranih cest, pa ne piše, da moraš desno. In potem je železnem drogu od vinske trte znak (a možno je, da ga listi prerastejo!). Ob brajdi levo proti gozdu!

Ko prideš iz Žagarjevega grabna čez travnik do asfaltne ceste, je past. Markacija je polomljena, zaviti moraš na desno in mimo kmetije. In ko se povpneš cca 20 metrov od kmetije gor, moraš zaviti desno na spodnjo pot! Markacije so potem zopet OK.

Pot je lepo označena. Edino na kmetiji Paragojnik se zaplete, ker kmet ne dovoli skozi dvorišče, čeprav so markacije. In ne preostane drugega, kot najprej po makadamski poti dol, nato po asfaltu gor, dokler spet na desni ne vidiš markacije. Z asfalta kreneš v gozd šele ko vidiš kapelico in pred njo markacijo.

višina: 750 m Dobrovlje (razpotje)

višina: 824 m Destovnik

višina: 882 m Jegovnik (razpotje)

Opis:

Cerkev Marija Čreta se že od daleč vidi. Je pa slabo označeno, kako do žiga. Takoj za tablo pri cerkvi je ozka potka dol čez travnik in po njej do prve hiše. Tam je žig in ne v Planinskem domu, kot piše v knjižici. In še: ob nedeljeh dopoldan gredo vsi k maši v Stopnik, zato je žig lahko problem!

višina: 925 m Sv. Katarina (razpotje)

Planinska postojanka:

Dom stoji na Čreti, hribovskem naselju samotnih kmetij, na južni stranik tik pod razvodnim slemenom v zahodnem delu Dobroveljske planote. Zgradilo ga je PD Vransko-Tabor na zemljišču, ki ga je podaril bližnji kmet Franc Punčuh, slovesno pa ga je odprlo 10. septembra 1972. Poimenovali so ga po I. štajerskem bataljonu, ki je bil tu ustanovljen oktobra 1941 in je že 26. oktobra 1941 bojeval z Nemci prvi frontalni boj na Štajerskem (spomenik je v bližini cerkvice sv. Katarine na slemenu). Leta 1992 je dom dobil telefon.Dom je odprt  z akonec tedna in praznike, ob drugih dneh so štampiljke pri bližnjem kmetu Punčuhu, Čreta 2. V gostinskem prostoru je 30 sedežev, točilni pult; pri mizah zunaj doma je 50 sedežev; v dveh sobah je 8 postelj, na skupnem ležišču pa 10 ležišč; WC, umivalnica z mrzlo vodo; gostinski prostor ogrevajo s pečjo; tekoča voda, elektrika, telefon.